Despre cum am tinut dieta Oshawa si am supravietuit

Posted on
Acum fix 4 zile am iesit in viata (asadar victorioasa) din lupta cu dieta Oshawa.
Inainte sa va prezint concluziile mele in urma acestui experiment de vointa, va recomand ca, daca nu aveti rezistenta psihica a unui luptator de gherila columbian sau daca nu sunteti mama a cel putin doi copii (ca ma gandesc ca e tot una), sa NU incercati acest regim acasa.

Lasand gluma la o parte, regimul Oshawa, inventat de doctorul japonez cu acelasi nume, care este si fondatorul macrobioticii, este una dintre cele mai cunoscute (si dure) diete de detoxifiere din lume.

Scopurile pentru care oamenii tin acest regim sunt dintre cele mai diverse. Yoghinii, de exemplu, il tin frecvent pentru efectele sale de purificare. Oamenii obisnuiti urmeaza aceasta dieta fie pentru a slabi, fie pentru a-si prelungi viata (in cazul Madonnei si al lui Gwyneth Paltrow) sau chiar pentru a se vindeca de cancer, hepatita sau diabet.



In ce consta dieta Oshawa? Timp de 10 zile ai voie sa consumi doar 4 cereale: grau, orez, hrisca si mei (in orice cantitate si in orice forma: coapte, fierte, prajite, sub forma de turtite etc.), apa si putina sare. Atat. Daca vi se pare simplu (cum am facut si eu greseala sa cred) veti descoperi pe parcurs de ce nu este.

De ce am inceput sa o tin eu? Pentru ca o prietena care a tinut-o mi-a vorbit despre ea numai cu superlative absolute: slabesti vreo 5-7 kilograme, tenul iti devine de portelan, pielea e mult mai fina, analizele ies perfect, ai mai multa energie, te simti excelent etc. etc.

In plus, dermatologul pe care l-am consultat anul trecut mi-a spus ca toate problemele pe care le am cu tenul sunt din cauza ca organismul meu stocheaza toxine – si ce poate fi mai util in acest caz decat un regim de detoxifiere, nu-i asa?

Iata si concluziile la finalul celor 10 zile de Oshawa.

1.    In primele zile devii un fel de guru nepalez zen, care resimte orice energie negativa. Mi-am inceput ziua intrebandu-mi sora de ce este negativista atunci cand ma zorea ca intarzii la serviciu, am continuat incercand sa evit furnicile (invizibile) de pe trotuar, sa zambesc lumii pe strada (un zambet tamp, bineinteles) iar la birou orice gluma rautacioasa la adresa altcuiva imi aducea lacrimi in ochi. Noroc ca nu m-a tinut mult ipostaza asta de Maica Tereza, ca nu ma prea coafeaza. 🙂
2.    Ulterior am trecut printr-o faza in care Hannibal Lecter era mic copil pe langa mine. Foamea constanta (in primele zile nu stiam ce sa mananc, asa ca imi cumparam doar rondele de orez expandat, care mi-au ajuns atat de nesuferite incat am preferat sa rabd foame decat sa le mananc), dieta monotona, lipsa de energie, simptomele detoxifierii, toate ma faceau sa ma bucur de echilibrul psihic al unui criminal in serie. Din fericire, am descoperit apoi ca graul fiert e bun ca mic-dejun si ca din faina de grau integrala, sare si apa se poate face un aluat care, copt la cuptor da nastere unor turte sau batoane, si mieii au incetat sa mai tipe. Ahahahahaha!
3.    Detoxifierea inseamna eliminarea toxinelor. Nu m-am prea gandit cum anume parasesc organismul aceste toxine atunci cand m-am apucat de regim. Au fost insa vreo 3 zile cu crampe oribile, dureri de cap atroce si alte simptome mai putin placute prin care toxinele si-au depus ordinul de evacuare a imobilului. Nenorocitele si-au mutat mai intai mobila, apoi decoratiunile interioare, florile de ghiveci si, cand credeam ca au terminat, s-au intors si dupa draperii.
4.    Tenul arata la fel (in ciuda unor amici miopi care imi spun ca observa nu stiu ce schimbari dramatice in bine). Banuiesc ca am slabit vreo 3-4 kilograme (cum nu am cantar si nu ma prea preocupa acest aspect pot doar estimat dupa modul in care imi atarna blugii pe fund). Cu toate astea, ma simt, intr-adevar, mai usoara si mai sanatoasa. Am citit insa undeva ca pentru rezultate optime ar trebui tinute 2-3 cure succesive, cu pauze de 3 zile intre ele.
5.    Marea revelatie a regimului sunt poftele pe care le-am avut. Avand in vedere ca eu mananc ciocolata cum altii respira, eram ferm convinsa ca ma voi zbate in chinurile infernului la vederea sau mirosul trufandalei. De asemenea, credeam ca lipsa carnii (in special a pieptului de pui injectat cu hormoni pentru care dezvoltasem o adevarata pasiune in ultimele luni) ma va face sa cedez psihic. Ce am poftit cu adevarat? Branza, rosii, mere, portocale. Cu lacrimi in ochi si fluvii de saliva in cavitatea bucala. Am stat la masa cu cineva la KFC, in timp ce mestecam agale niste boabe fierte de hrisca si n-am simtit niciun impuls sa ma napustesc asupra aripioarelor picante si sa le inghit cu tot cu tava de plastic, cum banuiam inaintea inceperii dietei. N-a fost cazul, din fericire. 1-0 pentru respectul meu de sine. 😀
6.    La finalul dietei, poate si fiindca revenirea la un regim alimentar normal (a se citi mai sanatos) se face treptat, nu mai vrei sa consumi alimente grase, dulci, nesanatoase etc. E un fel de mini-scoala dietetica pe care o tii tu cu tine. Tu esti elevul, iar corpul tau e cel mai bun profesor. Te invata niste chestii de bun-simt pe care, daca esti suficient de destept, le vei respecta de acum incolo.

In cazul in care, dupa lectura acestui text vreti sa-i dati o sansa acestei diete, va recomand sa cititi mai multe despre ce presupune. Cel mai bine ar fi sa va cumparati cartea lui Oshawa, “Zen macrobiotic” (gasiti fragmente aici) sau macar sa aruncati o privire peste cateva dintre aceste texte (mai facile si mai superficiale, ce-i drept, dar practice, pentru ca au si retete).

Cam astea sunt concluziile si sfaturile mele pentru voi, dragii si dragele mele. May the force be with you (cand dati de hrisca, o sa intelegeti la ce ma refer). 🙂


86 thoughts on “Despre cum am tinut dieta Oshawa si am supravietuit

  1. Si tata tine de cateva ori pe an regimul Oshawa. Ma bate gandul si pe mine, pt detoxificare. As vrea totusi sa nu slabesc prea tare, ca si asa ma ia vantul :))
    In schimb asa am descoperit hrisca 😀 Prima data mi s-a parut creepy, dar acuma am ajuns s-o iubesc, e micul meu dejun preferat, hrisca cruda cu iaurt si seminte de floarea soarelui, lasat peste noapte la frigider, cat sa se hidrateze hrisca. Imi place la nebunie gustul specific, “dificil”. Si mai imi place din cadrul regimului, budinca din faina de orez rumenit 🙂 Si lipiile din faina de grau integrala, asa subtirele ca cele pt saorma. Eu le devorez cu dulceata, bine ca la regim bye-bye dulceata :))

    • Dana, nu sunt medic, deci nu pot recomanda medicamente. Vorbeste cu doctorul de familie – sunt convinsa ca te lamureste el. Mult succes! 🙂

  2. Am incercat si eu sa o tin acum vreo 2-3 ani si am avut niste dureri groaznice de ziceai ca nasc, trebuia sa-mi dau cu apa rece din secunda in secunda ca simteam ca mor de dureri. Nu as vrea sa mai patesc la fel, daia intrbam daca pot lua ceva medicamente in cazul durerilor. A si mai am o intrebare: Eu am pietre la rinichi- o mai pot tine?

    • Dana, din nou, iti recomand calduror sa consulti un medic inainte sa incepi aceasta dieta daca ai probleme de sanatate.

    • Nu ai voie sa bei nimic altceva decat apa plata sau apa de izvor.
      Daca iei medicamente, acestea au ”darul” de a produce alte toxine, deci nu!
      Regimul Oshawa este foarte eficient si produce efecte miraculoase daca il tineti sapte serii de cate zece zile, cu trei-cinci zile pauza.
      In zilele de pauza este recomandat sa nu consumati carne, alcool,cafea, de fumat, tigari sau alte alea, nici nu mai vorbesc.
      Dupa patru-cinci serii de zece zile, o sa intelegeti, cu siguranta, ce efecte produce aceasta dieta.
      Cei care chiar vreti sa fiti sanatosi, prin acest regim,cautati detalii pe yoga esoteric si respectati recomandarile.
      Rezultatele vor fi spectaculoase.
      Succes!

  3. Buna! Am gasit la supermarket fulgi de hrisca si de mei. Pot sa-i inmoi in apa si sa-i mamanc asa?
    Multumesc!

  4. Pingback: Regimul Ohsawa – detoxifierea si purificarea corpului, a mintii si a spiritului | Inima Fericita

    • MarinA, banuiesc ca exista un motiv pentru care regimul asta include cele 4 cereale si nu altele. Cred ca trebuie sa incerci la plafar, sigur gasesti pe undeva. Sau, sigur, poti incerca o varianta remixata a lui. Caz in care nu stiu daca rezultatele sunt aceleasi – te poti documenta mai mult pe tema asta. Succes!

  5. Umorul si ironia articolului…made the point! L-am savurat de-a dreptul ! Imi faceam cercetarile despre dieta cand am descoperit concluziile tale. In scurt timp o sa o incep si eu si chiar sunt curioasa la ce concluzii o sa ajung dupa. Hope it works, tind sa cred ca o va face. Pupici!

  6. Cafeaua din orz este permisa?și încă o întrebare. ..sunt fumătoare și nu vad cum sa renunț definitiv…le pot rari și totodată tine dieta?

  7. Pingback: Am tinut cea mai dura dieta: regimul Oshawa. Minus 7 kg in 10 zile, celulita redusa? Vezi ce e adevarat si ce nu – gândul

  8. A m tinut dieta dar corect nu cum ai spus ca ai mancat in primele zile doar rondele de orez din comert. Se mananca zilnic cele 4 cereale chiar daca doar f putin dintr-unul nu trebuie sarit.
    Hrisca coapta in tuci e f buna si meiul la fel .Orezul si graul rasnite si facute turtici coapte in tigaie uscat fara nimic E dura dieta dar rezultatele au fost – 6 kg in 10 zile fara sport si restul beneficiilor tenul super stare excelenta
    Recomand pentru tot ce iti da ca sanatate dar mai ales senzatia ca ai urcat pe Himalaia daca reusesti sa o termini ,iti da incredere in tine si te face mai puternic

  9. Buna vreau Sa incep diet nu sunt in Romania nu stiu ce cereal este mei😁chiar si pe traducator nu mil da Va multumesc mult daca cineva mar putea ajuta

  10. Buna!Multumesc pt ca ai povestit experienta ta!Intentionez sa tin aceasta dieta desi mananc deja destul de sanatos.Nu cred ca efectele si rezultatele sunt aceleasi la toti.O persoana care mananca carne si tot ce tine de raffinate,zeci de ani de zile poate,nu se curata in 10 cu dieta asta.Iar daca se mai si gandeste sa revina la acelasi regim alimentar…mai bine sa Renunte.Iti dai organismul peste cap si mai mult rau iti faci decat bine.
    Cineva vorbea de NoSpa…se stie ca medicamentele sunt toxice pt ficat,nu le luati cand organismul vostru are crize de vindecare.
    O sa revin cu impresii curand :)O zi frumoasa!

  11. Intr-adevar recomand si eu regimul Osahwa si recunosc ca m-a amuzat articolul si modul de prezentare al acestei experiente Yang.
    Eu l-am tinut de multe ori, insa o singura data 3 serii succesive, cu pauza de 3 zile intre ele, si va pot confirma ca asa am scapat de o problema ginecologica destul de grava. Oarecum, doar gandul ca urma sa ma confrunt cu o boala nemiloasa, m-a ambitionat in asa masura incat am reusit sa tin o serie de 3 cure de detoxifiere. Partea cu slabitul a avut impact doar la prima tura, pt ca atunci a fost impactul mai mare asupra organismului, in rest nu am dat jos atat de multe kg ca la inceput. Dar efectele au fost vizibile atat pt mine cat si pt cei din jur , la nivel fizic si energetic. Multe s-au schimbat la mine si in mine.
    As mai mentiona, ca aceasta cura se incepe cand luna este in scadere, deci imediat dupa momentul de luna plina, cand ea incepe sa scada. In general, atunci este cel mai bun moment de a incepe o cura de slabire, pentru ca perioada de luna in scadere se asociaza cu eliminarile: de grasime, de toxine, etc.; Pe cand in perioada de luna in crestere, imediat dupa luna noua, organismul depune, mai degraba absoarbe, decat elimina. Aceasta nu este o perioada deloc favorabila dietelor.
    Astrologia ne indeamna chiar sa alegem aceasta zi ca start al unei astfel de initiative, pentru ca ziua de luni este guvernata de luna, ceea ce ne permite sa ne ocupam cu succes de sanatatea noastra, aceasta implicand si alimentatia, deci regimul de slabire.
    De asemenea, e mult mai usor daca mai e o prietena sau doua care tin dieta cu tine in acelasi timp. Sustinerea energetica e mai intensa. Eu mereu decideam impreuna cu inca 2, 3 prietene de cand ne apucam iar de Oshawa, astfel ne impartaseam noi retete despre cum putem combina cele 4 cereale Yang si ne incurajam sau bucram impreuna, mai ales cand vorbeam despre efectele resimtite.
    Important e sa stii de la inceput pt ce vrei sa o tii, care e scopul si sa vizualizezi rezultatul dorit.
    Nu ezitati sa incercati de cateva ori pe an aceasta experienta si sa recomandati si altora, ca sa isi dea un restart organismului, in functie de nevoie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *